Musikskolens undervisning og aktiviteter skal understøtte elevernes udvikling af livskompetencer eller livsfærdigheder . Gennem det musikalske arbejde sættes der fokus på specifikke kompetencer og færdigheder som bl.a. FN-organisationen UNICEF har forsøgt at definere.

De generelle livskompetencer  Høje-Taastrup Kommunale Musikskole sætter fokus på er bl.a. koncentrationsevner, netværks- og motivations evner, evner til at selvevaluere, evner til at sætte mål, empati, evner til at samarbejde og indgå i et fællesskab, evnen til at skabe tillid og selvtillid, evnen til at tage beslutninger og have kritisk tankegang, interpersonelle kommunikations evner. Desuden trænes evnen til at arbejde målrettet, fokuseret og passioneret.

Læs videre på UNICEFs internationale side.

I Venezuela er udviklet et musikundervisningssystem, der bygger på principperne om sammenspil og fællesskab om musikken. Dette system kaldes EL SISTEMA. El Sistema er blev meget berømt på at bringe mange børn fra fattige områder frem og bryde den sociale arv. Det er nogle af disse principper, vi forsøger at gennemfører på Høje-Taastrup Musikskole.

Musikskolens ensemble HOPE er et special tilbud centret omkring Taastrupgaard og Selsmoseskolen.

Her er et par videoer og EL SISTEMA



Countdown Timer

  • Ingen datoer er tilstede

Nyt fra blog’en…


Find os på Facebook

Tryk på knappen herunder for at dele et link til denne side med dine venner. Du kan også finde Musikskolen på Facebook ved at klikke på linket.

Delt om Musikskolen



Arkiver


Kategorier


Admin